понедељак, 22. јун 2015.

-Ada Ciganlija-(The History)

Hellou drage moje,kako ste mi,šta radite?! -Danas ide jedan post o Adi Ciganliji(kako je nastala i tako to). Ovo je za sve one koji ne žive u Beogradu a žele nešto više da saznaju o Adi i naravno nije samo za njih nego i za sve koji žele još bolje da se informišu.
Pa da počnemo: -Ада Циганлија је издужено речно острво настало на четвртом километру Саве од Ушћа у Дунав.Кнез Милош Обреновић је 1821. године, острво прогласио за државно и народно добро, а тако је и остало.Због лепоте, Бранислав Нушић је Аду назвао „Водени цвет" и ту основао истоимене сатиричне новине. Од тада, па кроз деценије, Ада је магично привлачила уметнике и пустолове, који су очарани, на њој остајали, било као ствараоци или занесењаци.Преграђивањем десног рукавца , 1967. године, Ада постаје полуострво, окружено насипом и омеђено Савом са једне и Савским језером са друге стране. Данас, заједно са Адом Међицом, Језером и делом Макишког поља, Ада заузима површину од 800 хектара. Ада је очувала своја природна богатства, која чине динамичан екосистем и представљају еколошку оазу.Густа листопадна шума, у којој доминирају храстови и брестови, природно је станиште за бројне врсте птица, појединих глодара, инсеката, водоземаца и гмизаваца. Средином 20. века острво је пошумљавано америчком топлом и зеленим јасеном. Видети на Ади срндаћа, зеца, лисицу, свакојаке „зверке", па чак и дивљу свињу, и то се дешавало. У природној симбиози флоре и фауне, острва, реке и два велика језера, са особинама јединственог екосистема, створена је пријатна микроклима, различита од градске жеге. Још постоје делови „нетакнуте природе", обрасли дивљом вегетацијом. Савско језеро, које је дуго 4,2 кулометра и просечно широко 200 метара, са дубином измедју четири и шест метара, разноврсно је порибљено, а највише је толстолобика. У Језеру живе и велики сомови, који нису опасни по људе.Потреба да се на Ади Циганлији уреди највећа велеградска плажа, учинила је да Савско језеро постане вишенаменско. Користи се за спорт и рекреацију. На њему се много пута окупило више од 300.000 купача, а одржано је на стотине државних и међународних такмичења у спортовима на води. Зато је синоним за Аду - Београдско море. На острву је смештено више десетина регистрованих спортских клубова. Измедју језера и 7,5 километара дуге, осветљене шетачке стазе, којом је окружено, простире се сљунковита плажа. Купалиште је једно од највећих и најбезбеднијих у Европи, по званичним статистикама.Ада Циганлија је једини градски парк у целости доступан и уредјен по мери особа са посебним потребама, који у њему имају обезбедјен тоалет, паркинг простор, док су све стазе са косим завршецима, без ивичњака. Са више од 50 спортских терена, Ада је највећи спортски центар у Београду, са јединственим садржајем. Уредјени пикник простор намењен је паљењу ватре и спремању роштиља, а излетници га користе бесплатно.
-To bi bilo to o Adi i za kraj malo slika,pošto sam prošle subote bila na Adi i nešto sam uslikala za vas,a i divno sam se provela: -
-I za kraj bih čestitala omladincima Srbije,koji su zasluženo osvojili titulu prvaka Sveta. BRAVO MOMCI!!!!!!
-Posetite: -styleonfirstplace.blogspot.com -marsylylife.blogspot.com -mojetinejdzerskeavanture.blogspot.com -milicaandandjela.blogspot.com

19 коментара:

  1. Анониман22. јун 2015. 13:57

    Kad se setim pre oko osam godina sam se ''davila'' u plićaku tamo. Divno je mesto, pogotovo za ljude koji žive van ovog grada. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hahaha i ja sam se nekada davno davila u tom plićaku,a i zaista je divno mesto,samo što je voda malo prljava.

      Избриши
  2. Baš lepo što si nešto ovako napisala! Ne znamo da li smo ovo videle još kod neke blogerke.Hvala što si nas pomenula u postu.
    Poseti naš blog imamo novi post.
    milicaandandjela.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  3. Ja mislim da niste videle i posetiću vas blog.
    HWALA puno!

    ОдговориИзбриши
  4. Bas mi se dopada ovaj post. Ja inace ne zivim u Beogradu, ali sam bila nekoliko puta na Adi i uvek sam se odlicno provela. :) ♥
    Hvala ti sto si pomenula moj blog, i ja cu tvoj u mom sutrasnjem postu. :*

    http://styleonfirstplace.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  5. Odlican post, zaista. :)) Posetite http://tylizzle.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  6. Ja nisam neki ljubitelj kupanja na Adi i ne odlazim tamo jako cesto, ali volim tu i tamo da se prosetam. Lep post!♥

    ОдговориИзбриши
  7. Lep post :)
    Super ideja, slike su divne

    Novi post > milicinkutak123.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  8. Thank you for visiting my blog and leaving such a nice comment. Following back on GFC #40
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    ОдговориИзбриши
  9. Nikada nisam isla tamo, ali izgleda bas lepo. ♥

    ОдговориИзбриши